dimecres, 6 de novembre del 2019

Dinamització de patis




Andrés Fernández Benítez és l’encarregat de la dinamització de patis a l’institut Alexandre Satorras durant aquest curs 19-20. 
Compta quasi bé amb deu anys d’experiència com a formador en activitats extraescolars i casals d’estiu dins de l’associació Enlleura’t, des de que es va treure el curs de premonitor als 16 anys. Aquest any s’ha tret el títol de Director de lleure i coordina un equip escolar de futbol sala.







La dinamització de patis és un projecte que realitza l’associació
Enlleura´t per quart any consecutiu a l’institut i que és fruit d’una petició de la direcció del centre.
Sorgeix de la voluntat de crear un espai dins de l’horari lectiu on realitzar activitats de
caire molt divers amb l’objectiu principal d’oferir als joves alternatives de lleure
amb una figura referent, que pugui treballar amb ells i elles de forma propera els valors
de l’esport, del joc i del món del lleure en general.
L’activitat és voluntària i oberta als interessos i peticions de l’alumnat. 
Està destinada a tots els alumnes de secundària i és completament gratuïta, ja que és
un projecte finançat per l’AMPA de l’institut.



Les activitats es realitzen al pati de l’institut els dilluns, dimecres i divendres, i tenen una durada de mitja hora. El primer dia el formador fa una volta pel pati per presentar-se a l’alumnat i recollir propostes d’activitats. Segons l’Andrés «les activitats que tenen més demanda són les esportives: futbol, handbol, tennis taula, bàsquet i volei. Cal destacar, que amb la quantitat d’hores al dia que passen els nanos asseguts estudiant, el cos els demana moviment i els ajuda a desconnectar, a relaxar tensions i a cansar-se». Tot seguit, en funció de la demanda, es programa les activitats i la durada de cadascuna. «Ara estem fent un torneig de futbol. Han sortit dotze equips i pot tenir una durada d’un mes i mig. Després, tenim programat fer un torneig de tennis taula que durarà dues setmanes. Entre torneig i torneig, dediquem un dia de pausa en el que es poden realitzar altres activitats lúdiques: manualitats, malabars, balls, jocs de taula, etc...Aquests dies serveixen perquè qui vulgui s’inscrigui a la següent activitat i a nosaltres, les inscripcions ens donen informació per valorar la participació».













La participació de l’alumnat és positiva però, malgrat que l’oferta és mixta,
hi ha més tendència a que s’apuntin els nois que les noies.
També s’ha observat que participen més els grups de primer i segon  que els de tercer i
quart de l’ESO.
L’Andrés ens explica que «el més important és que els noisi noies es van animant,
mostren interès i se senten escoltats perquè són ells els que proposen el què
volen fer». 
Els valors que es treballen des de l’entitat Enlleura’t es centren en acompanyar
els nois i noies en el saber compartir, saber guanyar i saber perdre, més que no pas
focalitzar-se en els resultats d’una competició o les tècniques que hi ha en un esport
o en qualsevol activitat.
Aquests són els valors que fan que tant el Centre com l’AMPA apostin per
una educació en el lleure.












Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Dinamització de patis